Gårdag överflödig.

Igår fredag hände det ganska mycket.
Skolan som vanligt.
Inte något speciellt att rapportera därifrån mer än att "Magister B" var på väg att få ett riktigt utbrott.
Men allt handlade bara om överreaktion!

På vägen hem hoppade jag av bussen vid Rudsskolan.
Gick in i den byggnad jag tillbringat mycket av min tid de senaste fyra åren, för första gången sen den där fantastiska avslutningsbalen i juni. Det var en speciell känsla att komma in där igen. Samma doft, samma känsla som för ett halvår sen, men ändå inte. Mycket var nytt. Baltica, som det var, finns inte längre.
Pratade lite med Emma Persson och Isabella Hedström som också var där för första gången sen avslutningen.
Men kul med allt folk som hälsade, gamla lärare som jag aldrig haft förut, som sa så varma ord till mig!
Var riktigt roligt att stöta på Tord, Anna-Stina, Thomas, Birgit, Astrid, Inka, Ing-Marie och Ewa (och coola lärarstuderande Anders) igen. Vilka minnen!
Ändå så kort tid tillbaka!
Trots att man stortrivs på SÄG-området så kändes det igår fortfarande som att det var på Rudsskolan man hörde hemma.
För er "ex-Rudare" så rekommenderas ett återbesök varmt!

På eftermiddagen blev det Bergvik och MAX med lillebror Victor.

På kvällen skulle vi från ungdomsfullmäktige nattvandra på stan. Blev att mötas upp vid trygghetscenter på Drottninggatan. Därblev det först fika och sen genomgång av polis "Bosse Batong".
Sen skulle vi ut. Jag, Iina, Malin och Erik bildade en grupp. Vi tog mest och gick runt i innerstadens östra delar, runt domkyrkan och bort mot Haga.
Såg inte så mycket, åskan (!) var det mesta som märktes.
Det började ösregna och vi gick mot Burger King. Ställde oss där inne ett tag. Där kom det fram en ung man som ville att vi skulle följa med en hans kompisar hem som hade druckit lite väl mycket.
Jag och Iina följde med denna hem till sin bostad på Haga. Lite småstolt över att faktiskt uppfört ett uppdrag, även om Iina ska ta åt sig mest av äran! :)
Sen fika på trygghetscenter dit det kom några poliser och berättade om läget på stan.
Sen en sista runda till klockan tolv, då var det jag, Erik och Arda som bildade ett team. Då hängde vi mest vid Kungsgatan, i höjd med torget. Där var det lite folk att snacka med! :P

Efter nattvandringen så drog vi ut på stan. Jag, Viktor och Fanny drog till torget när de andra drog till UNO som var stängt.
Sen träffades vi allihop igen och drog till McDonalds. Satt där och snacka en timme.
Sen när nästan alla andra stuckit så hände en liten grej inne i på "torget" mellan Mackan och Filmstaden. Två tjejer var ju inte direkt jätteglada i varandra om man säger så! :S

Bussen hem, på linje 4 kl 01.45 var underhållande.
Jag och Erik snackade lite med två ungdomar, födda -89 som hade det ganska roligt. De skulle till Universitetet och vi som kan den här delen av Karlstad vet att Linje 4 inte direkt är den bästa om man ska dit.
Den ena av dem undrade om jag hade någon bil, och blev jättechockade när jag sa att jag bara var 15!
Sen så tyckte han att jag verkade som en såndär som var asmobbad på mellanstadiet, med tandställning och sen när jag tog ut den så tog jag ut min totala revange på samhället, blev sprayare och skatere och så... XD

Haha, en kul kväll var det och mycket snack, även med våra för kvällen kollegorna poliserna! ;D

Blir någon mer gång! :)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Kollade bl.a. mina nya klasskamrater Fsson och Wennbergs filmer från i våras typ: Jag Har Fått Nog!
Här är två smakrov:

Kommentarer
Postat av: Bekka

Dom där filmerna är så jävla värda <3

Men fyfan vad jag skrattade när jag såg dig igår xD Får ni behålla dom gula jackorna eller lånar ni bara?

2008-10-04 @ 17:48:54
URL: http://bkalike.blogg.se/
Postat av: Niklas

Haha xD

näe vi lånade dem, vi var tvugna att gå den kvällen, men det var faktiskt ganska kul! :p

2008-10-04 @ 18:30:21
Postat av: malin

jävlar vad dom där tjejerna slogs. xD willee som är med i några filmer är en av mina bästa kompisars killlee :)

2008-10-04 @ 21:12:27
Postat av: Niklas

Aha okej :P

Mysteriet med den tredje som inte går i min klass är löst. ;D

2008-10-05 @ 00:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0