Höstlovet, två veckor kvar <3


Blev aldrig någon sista strandendag i sommras.
Sista veckan däruppe blev kall, regnig och blåsig.
Nu kommer jag upp dit igen. Om två veckor.
Älska Norrland.
Älska Hälsingland.
Älska Storsand.
Om drygt två veckor ska jag ta min revanch.
Jag ska bada i havet för sista gången i år!
Blev aldig något "sista" bad i sommras.

Att vara där på höstlovet är inte som att vara där på sommarlovet.
Ingen el finns i stugan och på hösten finns inte heller något vatten i slangen.
I stugan är det nästan lika kallt som utomhus.

Glömmer aldrig när vi var där hösten 2006. Det var bland det sjukaste jag varit med om!
Först fint men kallt. Sen storm. Sen Lungt. Sen storm med snöblandat regn. Sen lungt. Sen snöstorm. Sen lungt men iskallt. Sen blev det att åka hem, helt omöjligt att vara där. Minus 10 grader och med bitande vind från havet och med höst/vår-kläder var som ett kyligt helvete! Mina tår blev som isklumpar i de nästan sönder frusna skorna.
Vattnet i dunkarna frös till is, diskbaljan sprack av all is, sopskyffeln brände hål när den fick aska från brasan på sig.
När vi skulle åka hem hade alla bilens dörrar utom bagageluckan frusit fast!
Även en höst i Norrland kan vara sju helsikes kall.

Detta höstlov kan inte bli så. Sånt händer inte ens vart tionde år.
Denna höst blir som förra hösten - hoppas jag.
Blir att vandra ute i bäckmörkret med ficklampor.
Sitta framför brasan ensam i stugan med NorrlandsTrocadero och radiosporten på och bara mysa på stolen.
Det blir också att vara i Hudik. Och åka till Sundsvall. Och Ljusdal.
Så blir det ner till Gävle och träffa sötaste Emma <3.

Åååååh vad jag längtar! :D


Brasan med NorrlandsTrocadero och radion i mörkret är mysigt!

Kommentarer
Postat av: lisa

jag måste få åka med niklas:D:D!!!

2008-10-13 @ 20:45:32
Postat av: Niklas

haha, hade varit råkul om du följt med ;D

men roligare på sommaren när man kan åka vattenskidor och bada på riktigt :)

2008-10-13 @ 21:01:18
Postat av: emma

längtar som fan tills du kommer <3

2008-10-15 @ 22:48:55
Postat av: Niklas

<3

2008-10-18 @ 00:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0