SKOTTET FRÅN HELVETET!!!

Var i skolan idag. Hela dagen. Åkte inte hem och var sjuk.
Lyssnade på Christian från El Salvador i morse.
Hört hans historia flera gånger förut så kan den utantill, men fortfarande lite rörande.

På eftermiddagen blev det att åka ner till farmor. Skulle äta där.
Då ringer übersjysta Simon Olsson på mobilen och säger att jag kan låna hans frikort till hockeymatchen; Färjestad-Linköping! Sjyst som fan tänkte jag och nappade! :P
Matchen var tajt och spännande.
Jag brydde mig mest om Brynäsmatchen som för dagen var; match B. Det såg länge bra ut där med uddamålsledning för Brynäs.
I andra periodpausen gick jag ut i korridoren och snackade med han brynäsaren med mustasch och svartgul basker. Vi gladdes åt att det stod 1-2 till Brynäs.
Tog sen ett varv själv och när jag kom tillbaka till tv:n med resultaten stod det 3-2 till Skellefteå!
Stötte på brynäsaren igen och lämnade det tunga beskedet. Han trodde mig inte först och lät nästan sur, men sen trodde han på mig, blev liksom jag sur och gick iväg till sin plats. Innan jag gick tillbaka till stå så gick jag till entréhallen igen. Stötte bl.a. på Therése från klassen där och gnällde ur mig alla ilska mot den matchen! ;P

Sen kom förbannade period 3!
I Skellefteå slutade det med Brynäsförlust med 5-2.
Vid oavgjort i Karlstad skulle Brynäs fortfarnade behålla serieledningen.
0-0 stod det tills det nästan bara två minuter återestod.

Då, i Karlstad, i Löfbergs Lila Arena, inför mina egna ögon, klockan 21.10.
Då kom det:
SKOTTET FRÅN HELVETET!
Linköping gör 0-1 genom Jan Hlavak.
I och med det tappar Brynäs sin serieledning. Faaaan!
Och återigen, 10 meter ifrån mig, inför mina ögon!
Det följs upp av en jävla sorkmördare i tom bur som betyder 0-2.
Och efter det 0-3.

Ute på gatan samlade jag ihop till tidernas spottloska som vattnade det torra gräset på Färjestads IP.
SÅ JÄVLA SUR! :(

Sen ringde Emma på min halvdöda telefon och det blev en liten pratstund på vägen hem.
Det lättade upp. <3

Kommentarer
Postat av: Bekka

Men vafan, du kan inte använda Simon Olsson och schysst i samma mening :o

2008-10-10 @ 13:19:02
Postat av: Niklas

haha, jo det går faktiskt :P ^^

Olle är kingen ;)

2008-10-10 @ 13:27:23
Postat av: malin

tråkmatch vare.. /: fbk - brynäs blir nog bra det ;)

2008-10-11 @ 19:33:13
Postat av: Niklas

Klart FBK-Brynäs blir bra ;D

2008-10-12 @ 21:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0