Södra Norrland, hösten -08.

Hemma i Karlstad igen.
Höstlovet -08 är förbi.

Måndagen blev resa upp till hem 2, Storsand.
Klockan halv sju på morgonen blev det att åka nästan raka vägen upp till Edsbyn. Skridskor där i jättelika inomhushallen Dina Arena. Gick skit, men det gör det alltid första gångerna jag åker för säsongen.
Sen blev det att äta på Max i Bollnäs. Så jävla mycket godare på Max däruppe än här i Värmland. Synd att det ska vara så, men ännu bättre när man är hemma, fast i Hälsingland.
Bad i Döderhamn - förlåt, eeeeh Söderhamn - på Aquarena sen på eftermiddagen också. Där är det alltid okej, även fast man mest är i vanliga simhallen och simmar.
Besök på DollarStore hör till, en del grejer är överdrivet billiga där. xD

Uppe och hemma i Storsand tills på torsdagen.
Gick i skogen till de fem nya vindkraftverken vid Håcksta Vindkraftspark. Var häftigt att se de stora verken, även om jag tycker att de var riktigt fult placerade, vända åt olika håll. :O

Åkte med tåg till Sundsvall på tisdagen. Gick runt med Viktor och kolla på stan lite. Trevlig stad är det.

Så var man ju i Gävle också. Gick runt och hann stöta på Edit utanför Indiska på Stortorget! Kul att snacka lite, men vi får ju ses mer! :p

Åkte hem på torsdagen. Via Gävle, Sveriges bästa stad!
Pizza på en pizzeria på Söder, någonstanns söder om Södermalmstorg.
Sen blev det att gå runt i Gävle en kort stund. Hann bli nästan brutalt överkörd av cyklister vid två tillfällen där!
Ett jäkla tempo i den staden asså. "Storstadspuls" kallas det. Något som verkligen inte finns i nästan lika stora (eller lilla) Karlstad!
Sen till bilen som stod vid Strömvallen i Villastaden och upp till Stigslund.
Gick till Läkerol Arena.

Pappa och Gustav gick in före i någon biljettkö fast jag väntade i någon minut. Sen så gick jag in och till höger.
Där, vid Fan Corner stod Hanna och sötaste älsklings-Emma<3 och väntade.
Så himla härligt att äntligen få träffa henne på riktigt!
Älskar dej Emma! <3

Matchen mellan Brynäs och Rögle var väl sådär. I första perioden blev det ganska mycket tittande, men sen blev det mer att sitta högst upp på ståplatsläktaren och hålla på med Emma.
Period 2 såg jag över huvudtaget inte.
Tydligen en tråkig perod från Brynäs sida, men jag varken såg eller brydde mig om den...
Period 3 bjöd på märkliga och matchavgörande utvisningar på Brynäs-spelare och normalt sett hade jag varit skitförbannad, men den här matchen var ju speciell av en annan anledning.
Älskar dej Emma! <3

Tråkigt att det blev så kort bara, men kommer ju upp till Gävle mera så. :)

Hemresan från Gävle var inte så rolig. Snöväder, nästan kaos från Valbo köpstad ända ner till Statoil i Västerås. 14 mil som tog tre timmar.
Från Västerås till Kilsbergen efter Örebro var det lungt, men där blev det snö igen. Ända till Kristinehamn.
Gävle-Karlstad tog sex och en halv timme att åka så det var nog det segaste jag varit med om.
Det viktigaste var i alla fall att man kom hem.
Nu är det bara helgen kvar. Får se vad som kommer att hända då. :p


Storsands-området någonstanns tidigare idag. Ur SVT Gävledala.
Jäkla mycket snö som man inte såg röken av igår mitt på dagen. Himla tur att det var igår vi åkte!


Storsand, sommaren 2008.
Sommaren 2009 - 8 månader kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0