Kickoff-resa med UF till Arvika!

I helgen blev det kickoff-resa med ungdomsfullmäktige till Arvika!
Klockan 8.30 på lördagen blev det buss från Stadshuset. Senil som jag är, så glömde att ta med den obligatoriska lappen, men det löstes via ett telefonsamtal hem. :P
Sov lite på bussen dit. Tog cirka 50 min att åka dit.
Där blev det lite olika aktiviteter. Vi bodde på Hotell Oscar Statt, mitt i centrala stan.
En av grejerna vi gjorde på eftermiddagen var att åka ut till ett ställe utanför stan för att köra femkamp och prova på höghöjdshinderbana!
Femkampen vann mitt lag och priset var en varsin biobiljett!
Höghöjdshinderbanan var riktigt rolig och spännande! Skulle jag gjärna göra om! :D

På kvällen blev det mat och sedan lite lekar uppe i konferensrummet på andra våningen.
Vi körde bl.a: Vem dödade prins John? och Älskar du mej så le! -lekarna. :p


Konferenssalen på kvällen.


Amanda, Rickard och Rozbe i tävling om vem som är "sötast".


Erik, Arda och Iina i tävling om vem som är "coolast".
(Tack Ronja för bilderna!) :D

På natten blev det att sitta upp och titta på tv med ett stort antal andra männsikor. Luktade inte lite fotsvett! ;D
Sen kom ju då idén upp om att jag skulle dygna!
Blev att dra runt lite, kolla lite på Arvika i natten och så. Sen blev det ett rum med Erik, Malin, Iina och Louise och titta på tv och slappa lite i den sköna dubbelsängen. ;)
Två av dem somnade efter fyra någongång, men jag, Erik och Malin lyckades vara vakna längre. Men sen blev det bara jag kvar i vaket tillstånd så jag tänkte gå ut och få lite luft, men var så trött att jag la mig mitt på trägolvet i det lilla rummet - och somnade!
40 minuters sömn blev det i morse!
Gissa om jag var trött och arg på mig själv på morgonen för att jag gjort något så dumt?!

Idag har det varit lite lugnare, gjort lite uppgifter och så, sen blev det hemresa!
På hemresan blev det lite "politiksnack" med Gustav, sånt är asroligt! :D

Ha det bra! :)

PS. Idag blev Arvikasonen Peter Nolander målskytt, när Brynäs bortaslog regerande mästarna Hv71 med 3-1!
Verkar som att alla utom jag är förvånad över Brynäs två framgångsrika matcher.
-BRYNÄS ÄR INGET KVALSERIELAG, JUST SO YOU KNOW! ;)
(Dock verkar ju Färjestad ligga där nere...)

Kommentarer
Postat av: Edit

höghöjdsbana gjorde vi när vi gick i sexan och var på klassresa i idre. halva klassen fegade ur men jag gjorde det och det var typ bland det roligaste jag gjort! ;D

2008-09-21 @ 20:47:44
Postat av: Niklas

Aa, höghöjsbanan i utanför Dottevik (i Arvika) var riktigt rolig!

Ska nog tillbaka dit någon gång och gå den igen, speciellt när nya linbanan är klar! :D

2008-09-22 @ 15:53:31
Postat av: stina

NIKLAS!! säger 4-1 dig någonting?:D:D:D:D:D:D:D

2008-09-23 @ 22:26:45
URL: http://stinarosenlundd.blogg.se/
Postat av: Niklas

mm... :(

men blir många fajter Brynäs<3 - Djurgården</3 i vinter ;D

2008-09-23 @ 22:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0