Supernice dag! :D

Den här dagen var riktigt bra. Riktig super-tisdag!
Skolan var väl helt okej. Roligast var - det som iallafall vi killar var mest negativa inför innan - idrotten!
Beach-volleyboll blev mitt livs första idrottspass på gymnasiet. Riktigt kul hade vi. Mitt lag, bestående av Johannes, Stina R, Lisa S,  Amanda och jag vann ju gruppspelet också! ^^
Sen var väl inget annat så värst noterbart. Historian är ju som den är, men ändå riktigt kul lektion.

På eftermiddagen blev det att sticka till farmor med brorsan en timme. Där blev det pizza och Canasta-spel!

Kvällen bjussade på ishockey - bokstavligt talat. Kom nämligen en man fram till mig, pappa och Jesper och GAV BORT tre sittplatsbiljetter! Supersjyst!
Matchen mellan Färjestad och Hv71 var ganska jämn men Hv vann tillslut med 2-4! Första Färjestadsförlusten jag sett live! Yesyesyes!!!! :D :P

Tog ett hopp av glädje på platsen där jag satt vid slutsignalen!
Men hände en lite rolig grej. Kom ju klädd i Brynäskläder. Så gick jag upp på läktaren för att snacka lite med bl.a. Simon Olsson. Så när jag gick ner igen för att gå ut i gången, så ropade plötsligt en vakt på mig.
Vakten: Eeeey, vad har du under jackan?
Jag: Eeeh, en Brynäströja!
Vakten: Varför döljer du den under jackan? Du borde ju visa vilket lag du håller på!
Jag: Haha, jodå...
Vakten: Kom här ett tag!
(Vakten drog av mig jackan och vände mig mot publiken som satt på läktaren.)
Publiken (i det här fallet, kanske 150 pers): UUUUUUUUH!!!!!!!!
(Jag bugar och bockar för publiken och skrattar.)
Vakten: EEEEEEY!!! MAN SKA VARA SNÄLL MOT GÄSTERNA!!! (Skithögt så halva Löfbergs Lila Arena hör.)
Publiken: UUUUUUUUUUUH!!!!!!!!!!!!!
Vakten: Rätt att du visar vilket lag du håller på, ha en bra dag, hej! (Vakten gör tummen upp till mig inför den delen av publiken som satt ovanför och klappar mig på axeln. Sen gick jag vidare...) xD
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

På Aftonbladet står det en artikel om att Tommy Körberg, 60 år, ska bli pappa igen och att frun Ann-Charlotte, 38 väntar deras första barn.
Tommy Körberg: "Tuttarna är jättestora, det är jättekul!"  xD

Ha en trevlig fortsättning alla! :)

PS. Igår kom beskedet - Leksands IF får inte längre kalla sig för Leksand Stars! HAHAHAHAHA, So in your face! xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0