World Summit on Media for Children and Youth.

Var på det första riktiga UF-mötet igår. Trevligt var det, bra och lätt stämmning och allt. Så får man ju gratis oboy, kaffe, cappuccino o.s.v. av kommunen så! :P
Sen var det omröstning om vilka som skulle få sitta med i en ungdomsgrupp inför den stora World Summit-konferensen i Karlstad 2010. Jag var en av de sex som blev valda att vara med! Tack för förtroendet! :D
Mer om detta skriver jag när jag själv vet mer utförligt, men det ska bli riktigt roligt och höjdpunkten blir ju juni 2010...

Idag blev det en ganska normal dag i skolan. Stannade kvar efter och gjorde tyska-läxan på Sundsta. Faktiskt ganska trevligt att sitta där i lugn och ro och käka på en chokladboll och smutta på en cappuccino!
Men själva läxarbetet gick inget vidare. Skulle skriva ett brev till min nya tyska-lärare. Halva delen av det extremt korta brevet handlade om att jag faktiskt inte är så dålig eftersom jag fick MVG på Rudsskolan och att jag skulle komma tilbaka och inte vara så dålig på tyska som jag var i detta brev! xD
Gick sen förbi Statoil på hemvägen. Där sålde de Frensh Hotdog och 50 cl Cola för 20 kr! Blev givetvis det!

Såg de nya förändringarna för stadsbussarna här i stan. En är att det blir femminuterstrafik när "rusningstrafik" råder på vissa linje...
...om detta gäller linje tre så är jag fan nästan beredd att hångla med kommungubbarna och kommungummorna! (Om nu de ligger bakom denna radikala förbättring!?)

Snart äre helg, ha't nice alla människor och djur! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0